Byť novou tvárou v ktoromkoľvek zabehnutom kolektíve môže byť pre niektorých stresujúce. Tu je pár rád ako sa vyrovnať s týmto dočasným vnútorným nepokojom:
1. Vždy príďte načas. Lepšie skôr ako neskôr. Ak ste chorí, je možné, že si niektoré kancelárske práce zvládnete urobiť doma
2. Buďte opatrí a snažte sa prečítať osobnosti nových kolegov. Nájdite si priateľov medzi pozitívne ladenými jedincami, vyhnite sa sťažovateľom a flákačom.
3. Dajte o sebe vedieť, že ste pripravení tvrdo makať. A naozaj tak aj pracujte.
4. Nebojte sa radiť so svojím nadriadeným, deliť sa o nové myšlienky, nové projekty a nápady. Nezabudnite však, že vy ste ten nový a môžete pôsobiť ako silený chytrák.
5. Vždy informujte šéfa o priebehu práce, potrebuje vedieť váš momentálny status.
6. Necíťte sa urazený na kritiku. Pozor na svoju spätnú väzbu.
7. Učte sa, prijímajte nové veci, dajte sa na nové kurzy, informujte ostatných, že zvládnete aj ťažšie veci.
8. Nesnažte sa umelo preberať agendu starších kolegov, ak ste k tomu neboli vyzvaní. Skôr aktívne ponúkajte pomoc.
9. Nespoliehajte sa len na šéfove slová. Nájdite si mentora – skúsenejšieho kolegu, ktorý vám radí a učí vás nové veci.
10. Čarovné slovko ďakujem stále platí.