Otázka, či dávať alebo nedávať domáce úlohy žiakom, visí na stránkach debate.org už dlhšie. Zdá sa, že len necelá tretina ľudí súhlasí s domácimi úlohami. Sú za tým ich nepríjemné spomienky? Pozrime sa do debaty hlbšie.
Najprv argumenty za domáce úlohy. Cvičte, cvičte, cvičte, vraví užívateľ, ktorý zároveň pripomína, že nižšie školské stupne sú bránou k vyššiemu vzdelaniu. Iný človek zase hovorí, že domáce úlohy dávajú benefity hlavne vám – hoci väčšine ľudí to pripadá ťažké, nudné alebo zbytočné. Avšak domáce úlohy pomáhajú učeniu sa bojovať s vlastnou lenivosťou. Tretí diskutér vyhlasuje, že domáce úlohy nám pomáhajú trénovať si výdrž, disciplínu a morálku – je to lepšie ako sedieť doma a zabíjať čas pozeraním televízora. Nuž a potom – ak zlyháte v škole, môžete zlyhávať aj v živote… Ďaľší argument je, že úloha rozširuje učenie sa v danom predmete a to sa jedého dňa môže zísť. Napríklad pri polročnom teste.
Na druhej strane stojí dvakrát početnejšia skupina, ktorá by deti od domácich úloh pokojne odbremenila. Škola je škola, a keď skončí vyučovanie, je dobré z nej na chvíľu vypnúť, vraví jeden užívateľ. Ďaľší dupluje, že úlohy zaberajú čas, ktorý by ste mohli venovať iným aktivitám alebo sociálizácii s priateľmi – čo je pre život človeka tiež dôležité. Potom je tu napríklad vytváranie tlaku na žiakov – bez úloh majú ľahší život a menej stresu. Čo patrí škole, má vraj ostať v škole. Veľa detí na úlohy skrátka nemá „vlohy“ a pre tie môžu byť úlohy krušnými časmi. Rovnako ako aj pre niektorých rodičov. Napokon jeden futbalista argumentuje, že kvôli úlohám nemá čas na šport… čo sa však dá aplikovať aj na iné odvetvia ľudskej činnosti, ostatne, človek má veľa záujmov a aktivít.