Celá Európa sa ponáhľa – do roku 2030 znížiť emisie. Nech si už o politike myslíte čokoľvek, väčšina krajín vráža pomerne veľké sumy do nových programov na zlepšenie zemskej klímy a jedným z detí je elektroauto. Benzínkam síce ešte nedávame zbohom, ale EV infraštruktúra – nabíjací priemysel – rýchlo rastie.
Mali by sa pripájať aj malé firmy? Nejde len o predvádzanie sa, keď malý obchodník namontuje k svojej prevádzke komerčné nabíjacie stanice? Sú dôvody, prečo ísť do toho:
- Zamestnanci, zákazníci a návštevníci vlastniaci elektro-vozidlá vás budú navštevovať častejšie. Podporí to vašu značku a dôveru v očiach tých, ktorí sa snažia prejsť z benzínu na elektrickú energiu. Navyše, ide o spojené nádoby – existuje štúdia, podľa ktorej sa zamestnanec pri kúpe elektrického automobilu rozhoduje najmä podľa toho, či bude mať v práci k dispozícii nabíjaciu stanicu.
- Objavíte sa na mape. Plno aplikácií a máp, samozrejme, zobrazuje nabíjaciu sieť a majitelia elektroáut po nich aktívne pátrajú po najbližších bodoch. Váš štítok k vám privedie nových ľudí. Nezabúdajte – elektroautá dnes prakticky vlastnia tí bohatší a zámožnejší občania, takže či už máte kaviareň alebo veľký hotel, vaše meno sa dostane k potencionálnym zákazníkom. Nabíjanie trvá zhruba 30 minút až poldňa – ak sa niekto u vás zastaví, aby si nabil auto a naobedoval sa, možno minie u vás aj ďalšie peniaze.
- Samostatnosť. Vlastnú pumpu nemá žiadna firma, s nabíjačkou sa stávate nezávislejším subjektom. Získate prístup k vládnym a zeleným podporám, samozrejme, závisí to od krajín – sú krajiny, kde sú elektroautá oslobodené od poplatkov, napríklad daní alebo diaľničného mýta.
- Znižujete uhlíkovú stopu. Ropa nie je nevyčerpateľný zdroj a je pomerne špinavá – elektrotechnológie dnes zďaleka nie sú dokonalé, ale ich častejším používaním sa vyvíjajú. V niektorých krajinách platíte dane podľa toho ako prispievate k znižovaniu emisií, čo je, pravda, dôležité hlavne vo väčšom priemysle.
- Prepnete na vyšší technologický level. V očiach zákazníkov, ale aj partnerov. Otvoríte si cestu do budúcnosti – nech to znie ako reklamný slogan, ale elektromobilita je jednoducho lákavá.