Vyskakujú na nás zo všetkých strán. Preto sme si k nim vybudovali akýsi druh slepoty. Naše deti to však vidia inak. Pre ne sú farebné ozdoby a doplnky dôležitým kanálom komunikácie so svojimi rovesníkmi. Prečo by sme na nich nemali šetriť?
Nové podnety
Mozog detí sa vyvíja až do puberty. Všetko, s čím sa do tej chvíle stretne, ovplyvňuje jeho funkcionalitu. Platí jednoduchá rovnica. Čím viac podnetov, tým plastickejší mozog. Ozdoby a doplnky rozličných farieb a tvarov sú presne tým typom podnetu, ktorý naše deti vyhľadávajú. Vďaka tomu, že doplnky môžu nosiť buď priamo na sebe, na svojom oblečení, školskej aktovke či bicykli, ich majú stále na očiach. Zoznamujú sa s novými textúrami a materiálmi.
Ozdoby hovoria o statuse
Či sa nám to páči, alebo nie, aj naše deti hodnotia svojich rovesníkov na základe vonkajších atribútov, spájaných s mocou. Nie sú to drahé hodinky ani značkové oblečenie, čo ich zaujíma, ale doplnky a ozdoby. Chlapec s hlasným klaksónom na svojom bicykli bude zrejme omnoho populárnejší ako rovnako starý chlapec v polokošeli Tommy Hilfiger.
Žiaden rodič nechce, aby bolo jeho dieťa na okraji kolektívu. Jedným zo zaručených kľúčov k úspechu sú doplnky. Ideálne tie najnovšie a v čo najväčšom počte. Znie to materialisticky,ale v takom svete žijeme. Niektoré druhy prepychu, o ktorých sa nám ani nesnívalo, sa stávajú nepriestrelným štandardom.
Zábava
Okrem sociálneho statusu sú ozdoby a doplnky výborným materiálom na hru. Porovnávaním, vymieňaním a hraním sa s nimi si vaše deti užijú hodiny a hodiny zábavy. Náramky priateľstva sú obľúbené u detí aj starších – podčiarkujú našu družnú stránku. Vďaka tomu si vytvárajú nové kamarátstva, trénujú sa v komunikácii a asertivite.