
Aby bolo jasné: nástrojov v digitálnom marketingu máme viac. Ale pre e-shopy často zostávajú dve hlavné metódy. Jedna pomalšia, ale istejšia, druhá rýchlejšia, ale aj drahšia – SEO čiže optimalizácia pre vyhľadávače a PPC čiže reklamy, kde sa platí za klik.
PPC má okamžitý efekt: v momente ako sa vaše reklamy spustia, ich začne vidieť veľké množstvo ľudí a sem-tam na reklamu niekto klikne. Systém vám nezabudne zaúčtovať ani jeden cent – a zvyšok, to je už marketingová alchýmia, ako dosiahnuť, aby ten človek, čo práve prišiel na vašu stránku, bol ten, ktorý sa ozaj zaujíma o vaše produkty a služby. Zamerať sa správne a neplytvať prostriedkami na omyly – to je iste dôležité. Ale vždy aspoň niekto príde. To pri získavaní prirodzenej (organickej) návštevnosti sú veci trochu záludnejšie, ale svojím spôsobom vďačnejšie. Digitálny marketing je o tom ako vhodne nakombinovať viac chytrých postupov.
Ak váš web má výborný obsah, dobré produkty, zaujímavé ceny (atď.), ľudia na neho chodia sami od seba, respektíve cez vyhľadávače na internete. Na dobre optimalizovaný web vám môžeme dať zopár trikov.
- Dobrý produkt. Ako sme naznačili vyššie, bez dobrého produktu vám nepomôže ani ten najkrajší web a najlepšia reklama na svete. V momente ako ponúkate kvalitné veci, marketingoví pracovníci začínajú mať ľahšiu prácu, ktorá ich baví – dobré produkty a služby sa dobre predávajú.
- Rýchlosť je kľúč. Web má byť rýchly. Ak nie je, väčšina ľudí stratí trpezlivosť už pri nahrávaní. A to isté platí pri umelej inteligencii vyhľadávačov – ak váš web niečo spomaľuje (veľké obrázky, zabudnuté skripty, pomalý hosting), váš web bude zaradený na spodok vyhľadávania a nikto ho nenájde.
- Popisky k obrázkom. Sú dôležité – jednak sa zobrazujú v obrázkových službách a jednak roboty stále nevedia presne prečítať obrázok, musia mať na ňom napísané, o čo ide, aby ho vedeli zaradiť do vyhľadávania.
- Vyplňte metatagy. Metatagmi pomáhate vyhľadávačom získať informácie o vašom webe a dokonca môžete ovyplyvniť, čo sa zobrazí na vyhľadávacích stránkach – môžete si tak prihodiť pár pekných bodov k dobru.
- Bez SSL ani nespúšťajte web. Hoci stále existujú weby na starej technológii http://, štandardom je dnes už len https://. SSL certifikát je možné získať zadarmo, aktualizovať ho bez jediného kliku – všetko je jednoduché, priehľadné, pritom ide o bezpečnosť a o to, že bez SSL certifkátu budú vyhľadávače považovať váš web za nezabezpečený.
- Updatujte pravidelne obsah. Odporúča sa to vždy: dodávať internetu nový obsah. Pre ľudí aj pre vyhľadávače. Ak sa vaša stránka nemení, budí dojem mŕtveho projektu.
- Zaujímajte sa o to, kto odkazuje na vašu stránku. Odkazy sú dôležité z mnohých príčin – kvalitné odkazy vznikajú prirodzene, a dodávajú vám tzv. Google šťavu, pošťuchujú váš web vyššie vo vyhľadávaní.