S príchodom chladu hľadáme praktické veci jednak na každodenné nosenie a jednak aby sme sa za oblečenie nemuseli hanbiť na vychádzke v parku.
Obnova dámskeho šatníku môže byť radikálna, ale nie drahá. Trik spočíva v zladení starých dobrých vecí s novými kúskami. Vymeníme pár ošúpaných tenisiek a balerínok z leta za dámske elegatné čižmy a členokvé topánky, pomeníme dĺžku vecí, pridáme nové farby – a nový šatník je na svete. V modernom svete platí princíp: „vidíš – kupuješ“.
Už teraz je jasné, že móda na jeseň a zimu 2016 sa diametrálne líši od posledných sezón. Spoločným znakom je náboj a energia – do sychravého pochmúrneho počasia treba vyrážať s pozitívnou náladou. A nič lepšie nás nevystihne ako šaty (ktoré robia človeka). Návrhári majú voľné ruky, ale zároveň sa snažia aj uľahčiť prácu krajčírskemu priemyslu – rafinovanosť hľadajte v jednoduchosti, komplikované doplnky letieť nebudú. Prevažuje funkcia a pocit pohodlia.
Dámske bundy a kabáty sú tradičný základ a hlavná (najviditeľnejšia) položka na celom outfite. Výrobcovia už vedia, že trh potrebuje všetko a predkladajú zákazníčkam jednak svoje módne hity a výstrelky, jednak praktické oblečenie do hôr, na šport, do práce… Samozrejme, sú trendy, ktoré ostávajú nadčasové. Kožušina stále znamená pôvab a luxus, semiš alebo vlna sú pre praktické ženy a kožené bundy pre sebavedomé dievčatá v každom veku. Štýl je stále ľahký a ležérny, chceme teplo ale nechceme sa ťahať v ťažkých vojenských veciach. Preto sa veľa módnych prehliadok doslova topí v zamate a hodvábe.
Pod bundami nám návrhári sľubujú svetríky (aj dlhé svetre po kolená) s výraznými prúžkami v nezvyčajných (až surreálnych) farebných kombináciách. Šik bude asymetria a návrat do 80-tych rokov. Hanbou nebude dokonca ani napodobňovanie štýlu našich starých mám – stále platí, nejde o to, čo nosíme, ale ako to nosíme. A niektoré obdobia v nedávnej minulosti boli známe svojím dobrým vkusom a eleganciou. Návrhári dokonca rozmetajú aj mýtus o tom, že gotika v oblečení je hlavne o čiernej a červenej farbe… ale to zachádzame už priďaleko do fantázií tvorcov.
Hlavná myšlienka stále ostáva – každodenné nosenie. Vie to aj značka Ginno Rossi, vyše 20-ročné partnerstvo poľskej výroby a talianskeho návrhu. Táto firma pôsobí najmä v Strednej Európe (spája Berlín a Kalinigrad) a preto vie čo tunajšie ženy chcú najviac – eleganciu, praktickosť a rozumnú cenu.